انواع روشهای کمک باروری(۲۴/۴/۱۳۹۹)


 

روشهاي كمك باروري وهزینه ها

IUI  

دراين روش بعد از آماده سازي تخمدانها با داروهاي تحريك تخمك گذاري كه با مصرف ٥ روز قرص و دو تا چهار روز آمپول صورت مى گيرد ، در روز تخمك گذارى نمونه اسپرم همسر توسط آزمايشگاه آماده شده و اسپرم هاي با تحرك بهتر با يك كاتتر نازك از دهانه رحم عبور داده شده و در نزديكي لوله هاى رحم آزاد مي شوند ، دو هفته بعد از انجام اين روش نتيجه آن مشخص مي شود ، هزينه عمل ٧٠٠ هزار تومان و شانس حاملگي ٢٥ درصد است.  

در صورت تمايل به تعيين جنسيت نمونه اسپرم با مواد  شستشو مي شود و جداسازي اسپرم ها انجام ميشود ولي به دليل اينكه نمي توان نوع اسپرم تزريق شده را از نظر xو Yتعيين كرد ، نتيجه آن براي جنسيت مورد نظر ٧٠ درصد مطلوب است .هزينه اي يو اي براي تعيين جنسيت ،يك ميليون و ششصد هزار تومان است.

 

 روش ميكرواينجكشن يا IVf

در اين روش ابتدا با آمپولهاي تزريقي روزانه به مدت ٨ الي ١٢ روز( بسته به پاسخ دهي تخمدانها) آماده سازي تخمدانها انجام مي شود .

شروع آمپولها از روز دوم يا سوم قاعدگي است و نياز به دو يا سه بار انجام سونوگرافي واژينال در طول دوره جهت بررسى رشد فوليكولهاى تخمدان مي باشد.

معمولا روز ١٢ الي ١٤ قاعدگى عمل پانكچر انجام مي شود و طى ده دقيقه بيهوشى ، فوليكولهاى تخمدان ها با وارد كردن يك سوزن ظريف تخليه مي شوند .

سپس توسط آزمايشگاه جنين شناسى تعداد تخمك هاى بدست آمده از تخليه فوليكول ها به ما گزارش مى شود.

توسط جنين شناس به داخل هر تخمك يك اسپرم تزريق مي شود و به مدت سه روز تخمك ها در انكوباتور نكهدارى مي شوند بعد از سه روز تخمك هايي كه بارور شده اند و تبديل به جنين با ٤ تا ٨ سلول شده اند به صورت تازه وارد رحم مي شوند و در صورت لانه گزينى مناسب و رشد جنين ها در داخل رحم پس از دوهفته نتيجه مشخص مي شود .

 

در صورت آماده نبودن لايه داخلي رحم جنين ها فريز شده و طي ماههاي بعدي به داخل رحم منتقل مى شوند،

جنين را در روز پنجم به صورت بلاستوسيست هم مي توان انتقال داد كه در اين صورت شانس بارداري كمى بيشتر مى شود

هزينه عمل Ivf  با احتساب داروهای مصرفی در یک دوره درمانی حدود ٨ تا ۱۰ ميليون تومان مى باشد ،

با هر بار انتقال جنين شانش حاملگي ٣٥ تا ٥٠ درصد است كه به سن خانم و كيفيت تخمك ها و اسپرم بستگى دارد، در شرايط ايده ال بايد ده تا پانزده عدد تخمك بدست بياوريم تا بتوان ٦ تا ٨ عدد جنين تشكيل داد . در اين صورت مي توان در دو يا سه نوبت جنين را انتقال داد و هزينه از دفعه دوم به بعد بسيار كم خواهد بود.

 

 تعيين جنسيت با روش Ivf

پس از تشكيل جنين ها ، بيوپسى از تك تك جنين ها انجام شده و جنسيت جنين ها مشخص مي شود ، سپس انتقال جنين هاى مورد نظر انجام مي شود ، در حين بررسى از نظر جنسيت ، جنين هايي كه غير طبيعى بودن آنها مشخص مي شود حذف ، مي شوند.

هزينه Ivf براي تعيين جنسيت ١٥ تا ١٨ ميليون تومان است ، امكان حاملگي ٣٥ تا ٥٠ درصد و درصد رسيدن به جنسيت مورد نظر ١٠٠ درصد است.

 

 

 

تماس با ما

ارتباط با ما

اطلاعات تماس

  • دوشنبه - چهارشنبه: ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۰۰
  • آدرس: ضلع شمال شرقی میدان ونک، کوچه صانعی، پلاک ۴۲، گروه پزشکی ونک، واحد ۱۴
  • تلفن: ۸۸۲۰۹۰۲۸-۰۲۱
  • موبایل: ۰۹۱۰۴۵۰۴۴۰۸
  • Email: info@drhalehrahmanpour.com